Wkedk

Hvordan man spiller rugby

Rugby er en sjov, tempofyldt sport. Spille rugby kan føre til alle former for sundhedsmæssige fordele som kondition og udholdenhed, styrke i øvre og nedre del af kroppen, smidighed, hurtighed, bold håndtering og sparker færdigheder, vægttab og meget mere. Det er også en god måde at have det sjovt med dine venner og gøre nye.

Steps

Hvordan man spiller rugby. Gameplay terminologi.
Hvordan man spiller rugby. Gameplay terminologi.

Før du spiller

  1. 1
    Lær spillet. Det er meget sværere at spille et spil, du ikke forstår. Sørg for at du forstår spillet rugby, før du prøver at spille. Der er en række måder, som du kan lære mere om rugby og en grundig forståelse og værdsættelse for spillet vil gøre din oplevelse meget sjovere.
    • Forstår reglerne og mekanik. Lær hvordan spillet spilles, i forhold til de grundlæggende mål, regler og metoder. Hvilken type bold der bruges? Hvordan bolden passerede? Hvordan du score? Hvordan kan spillere interagerer? Det er vigtige ting at vide. Du kan lære nogle af disse ting fra denne artikel, men du måtte ønske at studere videre ved at læse de officielle spilleregler eller få en bog om rugby. Der er også en række nyttige hjemmesider, som kan lære dig mere om spillet.
    • Watch spil. Dette er den bedste måde at lære om rugby. Det er også den mest sjov! Watch lokale og professionelle holds kampe eller praksis med henblik på at se, hvordan spillet spilles. Du kan også se kampe på tv eller optagelser såsom dvd'er. Se, hvordan et spil spilles i det virkelige liv eller gennem optagelser tillader dig at se de snørklede af sporten.
  2. 2
    Varm op. Det er vigtigt at varme op før nogen fysisk aktivitet. Dette giver dig mulighed for at øge blodgennemstrømningen og forberede dine muskler. Varmer op før du spiller, vil mindske sandsynligheden for muskel stamme eller skade, samt forbedre dine præstationer under afspilning.
    • Strække. Omhyggeligt og forsigtigt flytte dine muskler på de måder, du vil flytte dem, mens du spiller. En stående quad stretch, stående kalv stretch, og siddende lår stretch er gode eksempler på varm ups for denne form for aktivitet.
    • Kør. Løb er en glimrende måde at varme op for streng fysisk aktivitet. Begynd med at gå rask i 5 minutter, efterfulgt af 10 minutters let jogging at forberede dig til at køre.
    • Koordination øvelser. Gør koordination øvelser for at forbedre dine præstationer, samt forbedre din dag-til-dag liv. Bedre koordinering hjælper på og uden for banen. Koordination øvelser omfatter nogen øvelser, hvor den ene del af din krop bevæger sig i den modsatte retning fra en anden del af kroppen eller nogen øvelser, som omfatter to forskellige samtidige bevægelser. Sjippetov og ketsjer sport er gode eksempler. Øje koordination og agility øvelser kan også være en god idé.
    • Hydrat. Hydration er afgørende i fysisk aktivitet. Når du træner, din krop sveder som reaktion på aktiviteten. Denne sved er i høj grad består af vand. Dine muskler kræver også vand for at arbejde. For at bekæmpe tabet af og øget brug af vand under træningen, er det vigtigt at holde godt hydreret hele dagen, men især lige før aktivitet.
    • Få elektrolytter. De andre vigtige næringsstoffer, der anvendes og udvist af kroppen under træning er salt og kalium. Sammen og sammen med et par andre næringsstoffer, er disse benævnes elektrolytter. Salt især hjælper i reguleringen af ​​blodtrykket, samt hjælpe til at foretage elektriske signaler i kroppen. Genopbygge tabte elektrolytter under aktivitet ved at indtage sportsdrikke eller spiser bestemte fødevarer, som bananer, som er høj i kalium.
  3. 3
    Opsætning. Forbered spillere og et felt for at spille. Du skal bruge et sted at spille spillet så godt som folk at spille med, da rugby er en holdsport, og ikke en, som du kan spille ved dig selv. Vær sikker på at du har alt det nødvendige udstyr, mennesker og en korrekt størrelse, før du begynder at spille.
    • Find et felt. Rugby kan spilles i alle store felt, så længe det er forholdsvis flad. Størrelsen af ​​området vil i høj grad afhænge af, hvor alvorligt du ønsker at spille. Hvis du ønsker at blot at spille spillet med et par venner, kan en lokal park med alle store felt være nok. Men hvis du ønsker at spille en ordentlig kamp, ​​skal du bruge et felt egnet til dette. Kontakt de lokale parker og rekreative afdeling eller en lokal rugby klub for at finde ud af om korrekte felter i dit område.
    • Få udstyr. Rugby kræver en vis mængde udstyr. Bær tøj, der er let og fleksibel og klampen-type sko, hvis det er muligt. Mere alvorlige spillere kan ønske at bære beskyttelsesudstyr, såsom bryst polstring, en hjelm og en mund vagt, men dette kan ikke være nødvendigt for et simpelt spil mellem venner. Du skal også bruge en bold og noget at markere mål. En ordentlig felt kan have mål bygget i, men du kan bruge noget så grundlæggende som klipper eller træer, hvis spille et simpelt spil.
    • Saml spillere. Du vil gerne samle folk til at lege med dig. Hvis du ønsker at spille et simpelt spil, lege med venner eller familiemedlemmer. Hvis du er studerende, kan der være andre på din skole interesseret i en grundlæggende spil så godt. Hvis du ønsker at spille en mere alvorlig spil, kan du rekruttere dine venner ind i en ordentlig team eller du kan kontakte de lokale klubber til at finde ud af om at deltage eller danner et team. Andre spillere kan være de samme eller forskellige aldre og køn til uformelle spil. Mere formelle kampe kan kræve spillerne til at være den samme køn eller aldersgruppe, dog.
    • Form teams. Når du har nok spillere, danner to hold. Rugby teams har generelt 15 spillere, så du bliver nødt til at samle 30 personer i alt. Dette antal vil være nødvendigt for en ordentlig kamp, ​​men kan være omsætningspapirer for en mere uformel spil. Sørg for, at holdene er afbalanceret med henblik på at sikre en bedre, mere tilfredsstillende spil.

Det grundlæggende i spillet

  1. 1
    Field. Den rugby felt vil afhænge, ​​hvad der er til rådighed for dig, og behovene i de spillere. Der er dog officielle beskrivelser af en rugby felt. Der er to mål i hver ende af et felt. Afstanden mellem de to mål bør være ca 157 m eller derunder, med en in-målfeltet bag hvert mål, der ikke bør overstige 25 m. Feltet skal være 77 m bred eller mindre. Åbningen af ​​mål bør være 6,1 m over, med en bar placeret 3,3 m over jorden. Feltet er derefter yderligere delt af en midterlinje og to sidelinjen og døde bold linjer for, hvornår bolden er ude af spil. De døde bold linier er to linjer ud over 25 m i mål-området ved hver ende af marken.
  2. 2
    Gameplay terminologi. Der er visse betingelser for visse aspekter af gameplayet, som er nødvendige at kende for at forstå de regler og metoder i spillet. Denne terminologi kan være svært at forstå, så vær ikke bange for at forske videre. Video eksempler kan ofte findes online.
    • Scrums. Scrums bruges til at genstarte gameplay, som regel efter en mindre regel overtrædelse, men de kan også blive tildelt efter et straffespark. En scrum er hovedsagelig en test af styrke. I en scrum, til 8 spillere fra hvert hold væver sig sammen i rækker skabe en samlet masse. De to hold derefter gå head-to-head, hver skubber mod den anden, med en tunnel dannet på jorden i mellem dem. Et andet medlem af det team, der blev tildelt scrum derefter kaster bolden ind i denne tunnel. Spilleren i spidsen for hver gruppe forsøger derefter at komme i besiddelse af bolden ved at hægte det med hans ben og sparker det baglæns for at blive hentet af hans holdkammerater. Mens disse spillere forsøger at komme i besiddelse af bolden, resten af ​​spillerne skubber mod hinanden for at forsøge at hjælpe deres hold og hindre den anden.
    • Rucks. A sker normalt efter en tackling. Når en spiller og bolden ramte jorden, et ruck former som medlemmer af hvert hold crowd omkring den faldne spiller at forsøge at få kontrol over bolden. Spillere må ikke bruge deres hænder til at fjerne bolden fra Ruck. I stedet skal bolden sparkes ud mod de andre spillere. Det er også vigtigt at bemærke, at nogen spillere efter den oprindelige to skal deltage i ruck fra tilbage kun, ikke gennem siderne.
    • Mauls. Mauls ligner rucks men opstår, når spillerne er opretstående, snarere end på jorden. Hvis bolden ikke gør fremskridt, vil maul ofte ender i tildeling af scrum til holdet ikke er i besiddelse da maul begyndte.
    • Line-outs. Når bolden er sparket eller kastet fra legepladsen, vil dommeren opfordrer generelt til en line-out. De fremad for hvert hold danner en linje, en meter fra hinanden, på det punkt, hvor bolden forladt play. Derefter bolden er kastet mellem dem, normalt ved hooker af holdet, der ikke fjerne kuglen fra spillet. De fremad derefter forsøge at komme i besiddelse af bolden. Spillere vil ofte løfte hinanden for at hjælpe med at få boldbesiddelse.
  3. 3
    Spillerpositioner. Opdel spillerne. Hvert hold skal have otte forwards og syv backs. Den rolle, fremad er at komme i besiddelse af bolden og den rolle, ryggen er at flytte spillet frem ved at køre eller sparke bolden. Fremad er generelt store, tunge og stærk. Rygge, men er generelt let og hurtig. Disse træk tillader dem at spille deres positioner bedre end dem uden disse træk. Det er i din bedste interesse at distribuere dine spillere, så godt du kan, til disse kropsbygning positioner. Spillerne vil blive organiseret i rækker, når stykket begynder.
    • Forward første række. Den første række indeholder tre spillere: hooker den loosehead prop og tighthead prop. Den rolle, hooker er at komme i besiddelse af bolden under scrums og normalt kaste bolden ind på line-outs. Den rolle, de løse og tighthead rekvisitter er at støtte hooker under scrums, støtte andre spillere i løbet af line-outs og give styrke i løbet rucks og mauls banker.
    • Forward anden række. Den anden række består af to låse. Det er de højeste spillere på holdet, og er generelt anvendes i line-outs at komme i besiddelse af bolden. De bruges også til fremdrift i scrums.
    • Fremad tilbage Row. Den bagerste række fremad består af tre spillere: to flankers og en række 8.. Disse spillere udgør rækken tilbage i scrums og tjene hovedsageligt at kontrollere bolden, når en luder har vundet besiddelse af.
    • Half-backs. Denne består af to spillere: scrum halvt, der fungerer som et mellemled mellem fremad og rygge, og flyve halvt som generelt fungerer som holdets mål kicker.
    • Tre fjerdedele. Der er fire tre fjerdedele positioner. Alle fire tjener til at tackle angribende medlemmer af det modsatte hold, samt komplette forsøger og andre manøvrer.
    • Fullbacks. Der er en enkelt spiller i denne række, fullback. Han fungerer som hans hold sidste forsvarslinje, fange bolde sparket af oppositionen og samt tackle ethvert medlem af det modsatte hold, der formår at bryde gennem de foregående linjer.
  4. 4
    Start af spillet. Dette er traditionelt startet af lodtrækningen, for at afgøre, hvilket hold der vil have første boldbesiddelse. Du kan kaste mønter eller beslutte hvem der starter på anden måde. Placeret i midten af ​​feltet, vil holdet, der har første besiddelse derefter sparke bolden mod oppositionen. Spillere derefter gå videre til at forsøge at komme i besiddelse af bolden og score point.
  5. 5
    Lovovertrædelse. Målet for overtrædelsen er at score point. De vil forsøge at rykke bolden mod modstanderens mållinje. Spillere vil flytte bolden på tværs af feltet ved at passere eller sparke til holdkammerater, men det er vigtigt at bemærke, at bolden kun kan videregives bagud. Bolden skal også frigives ved at tackle.
  6. 6
    Defense. Den drivende idé rugby forsvar er, at hvis det andet hold har bolden, få dem. Det er i høj grad om at få og holde på bolden i et team besiddelse. Tackling er tilladt, men spillerne er kun tilladt at tackle den person i øjeblikket er i besiddelse af bolden.
  7. 7
    Scoring. Point kan der scoret i et par forskellige måder. En metode er ved at udføre en prøve. Værd fem punkter er en prøve scoret, da en spiller grunde bolden mellem mållinien og død bold linje. De øvrige metoder indebærer scorer et mål. Et mål er scoret, når en spiller sparker bolden gennem målet, passerer mellem stolperne og over overliggeren. Der er et par metoder til at score et mål:
    • En konvertering sker efter en prøve. Hvis en prøve er foretaget, er det hold tildelt et frispark. En konvertering kan være fra enten en drop-spark eller et sted kick. Denne type mål er værd 2 point.
    • En droppet mål er, når bolden er sparket gennem mål i løbet åben leg. Med denne type af mål, skal bolden ramme jorden umiddelbart før det skydes. Denne type mål er værd 3 point.
    • Et straffespark målet går til et hold efter det modsatte hold har begået en overtrædelse mod de rugby love. Denne spark kan være fremstillet enten af ​​en stationær jordposition eller ved en drop-kick. Denne type mål er værd 3 point.
  8. 8
    Sanktioner. Der er flere måder, hvorpå en straf kan optjenes. Nogle mindre overtrædelser vil sandsynligvis kun medføre en scrum bliver tildelt til det andet hold. Andre kan forårsage en dommer til at tage mere alvorlige handling, sådan en fjernelse af en spiller.
    • Almindelige lovovertrædelser omfatter forkert tacklinger, kollapser en scrum, ruck eller maul, holder bolden, når på jorden, og indtaste rucks og mauls banker forkert.
    • Holdet tildelt straffen har flere muligheder. De kan tage et spark eller punt, hvilket vil give dem mulighed for at få position på banen. De kan også tage et frispark foran mål, eller de kan tage en scrum.
  9. 9
    Vinde. En rugbykamp er 80 minutter lang og er opdelt i to 40 minutter sektioner (hold skifte felt sider ved pausen). Ekstra tid lægges i slutningen som nødvendigt, for at kompensere for skader og timeout. Uanset hold har det højeste antal point vinder spillet.

Ressourcer og referencer